Зірка Миколаївської обласної філармонії – камерний оркестр “Ars-Nova”

Камерний оркестр розвивався разом з обласною філармонією. І без перебільшення досягнув видатних висот. “Ars-Nova” став улюбленцем не лише серед миколаївців, а й мешканців Європи.

З самого заснування Миколаївської обласної філармонії до її складу входив камерний оркестр. Спочатку оркестр мав іншу назву – “Каприччо”. Що в перекладі з італійської означає “каприз”, “примха”. Подібним вибором, оркестр давав зрозуміти своїм глядачам, що вони їхня таємна забаганка. Більше на mykolaiv-trend.in.ua.

Видатні диригенти

Творцем оркестру виступив скрипаль та диригент Анатолій Чебаненко. Перші тринадцять років життя оркестру він був їхнім диригентом. З 1969 до 1981 року. На зміну Чабаненка періодично приходили й інші видатні музиканти – Олександр Романько та Віктор Подопригора. Працюючи з видатними диригентами музиканти переймали їхній досвід і вдосконалювали свої музичні навички.

Двічі за час існування оркестру їх художнім керівником був Народний артист України Олександр Гоноболін.

Більшість життя камерного оркестру ним керував Дмитро Журавльов – заслужений діяч мистецтв України. Дмитро Федосійович розпочав свою роботу з музикантами у 1981 році. Це був їхній перший спільний досвід, який тривав до 1984 року. Після 84-го Журавльов залишив колектив на якийсь час. В 1986 році повернувся і пробув з оркестром аж до 2010 року.

Внесок Журавльова у розвиток колективу камерного оркестру був дуже великий. Він стосувався не лише розвитку їхніх професійних навичок, а й подарував їм нову назву – Ars Nova. У перекладі латиною це означає “нова техніка”. Таким чином, Журавльов намагався донести до глядачів, що тепер камерний оркестр творить нову музику, нове мистецтво.

Новий репертуар

У роки, коли оркестром керував Журавльов, музиканти почали опановувати новий репертуар. Він відрізнявся від колишнього за складністю та унікальністю. Нові програми виступу включали музичні композиції від бароко до сучасності, музику Європи, Баха, Мусоргського, Перголезі, Шнітке, світові шедеври, та інші музичні жанри й види.

Новий унікальний репертуар народився завдяки широким знанням Журавльова у сфері філософії, світової історії, історії мистецтв. Також, Дмитро Федосійович займався створенням власних аранжувань. Він намагався принести нове життя у старі та добре знайомі всім нам мелодії та мотиви. Завдяки цьому з 2012 року Ars Nova повністю перейшла на європейський стиль роботи та музики. Оркестр почав співпрацювати з диригентами із різних міст України. Крім цього, багато закордонних диригентів з радістю виступали разом із миколаївськими музикантами. Це були диригенти з таких країн, як Франція, Канада, США, Аргентина. Разом з іноземними диригентами приїжджали й іноземні музиканти, які створювали з камерним оркестром незабутні програми.

Проблеми «Ars Nova»

Перша скрипка оркестру Ольга Кухаренко, в одному з інтерв’ю розповіла про проблеми з якими стикається оркестр щодня.

Одна з проблем полягає у відсутності належного фінансування. Мрія камерного оркестру перетвориться на симфонічний. Музиканти готові до цього, але фінансової підтримки вони не мають. Хоча в інших містах симфонічні оркестри створюються і з меншим фінансуванням. Швидше за все, проблема полягає в небажанні миколаївських чиновників підтримувати розвиток музичної індустрії в місті.

Ще одна проблема – це брак кадрів. Усі музиканти грають на найвищому рівні. Їхній талант незаперечний. Але є нестача у кадрових одиницях. Найімовірніше пов’язано це з малою популяризацією роботи в оркестрі. І не високій заробітній платі. 

Участь у фестивалях

Крім свого прямого напряму діяльності, оркестр також бере участь у різних фестивалях, як міжнародних, так і національних. Камерний оркестр брав участь у міжнародному фестивалі “Vivat Guitare”, “Юна філармонія”, “Бах і не тільки”, “Дружба”, “Фестиваль гарної української музики”.

Comments

.,.,.,.